Jump to content
Football Manager Balkan | Forum

Crni biser svjetske nogometne krune


stemaking
 Share

Recommended Posts

http://3.bp.blogspot.com/-TeuOVSRNRkI/UyOFJKTwgJI/AAAAAAAAEXY/tt6IWKEeUyg/s1600/eusebio.jpg

 

 

Rijetki su igrači čije legende, mitovi i uspjesi mogu izazvati suzu u oku nogometnih zaljubljenika i 40 godina nakon što su objesili kopačku o klin. Ono što je Štef Lamza Dinamu, a Bajdo Vukas Hajduku, Eusebio je bio ponajprije Portugalu, potom Africi, a onda i.. cijelom svijetu.

 

Svi uspjesi (Kup prvaka, Zlatna Kopačka SP, više golova nego nastupa za Benficu - 317 u 301 utakmici, najbolji stirjelac portugalske reprezentacije..) i romantične, zgodne priče (igranje pred kraj karijere u kanadsko-hrvatskomToronto Metrosu, nastupanje u reprezentaciji s Mourinhovim ocem što je rezultiralo brojnim rođendanskim poklonima za malog Jozu, koje ovaj i danas čuva, odavanje počasti pljeskom Alexu Stepneyu usred finala Kupa prvaka nakon što mu je pretkraj utakmice skinuo sjajnu šansu..) su nešto što više ili manje kvalitetno pokrivaju razni portali, blogovi i knjige. Mi ćemo ovdje, kao i uvijek, ponuditi taktičku dimenziju njegove igre.

 

Mislim kako ćete na kraju teksta doći do zaključka kako je njegov način igre model, prototip za svakog napadača, i danas vrlo aktualan. Njegove fizikalije, tehnička potkovanost i inteligencija učinila su ga već u 60-im godinama prošlog stoljeća all-arounderom, koji uspješno ruši moderne stereotipe o tadašnjem nogometu i napadačima koji imaju radijus kretanja kao šestar, a radijus zadataka kao Ministarstvo međugeneracijske solidarnosti.

 

Eusebio je bio mnogo, mnogo više, a veće časti od službenog uvrštenja u uski krug najboljih igrača prošlog stoljeća nema u svijetu nogometnih bogova i onih koji im se klanjaju.

 

Jako je teško njegou igru uklopiti u kalup teksta, ali probat ću. Tekst je podijeljen u tri dijela, kojima je cilj približiti raskoš njegove polivalentnosti (o kvaliteti izvedbi govori dovoljno i sam njegov životopis, bez ikakve Generalske analize):

 

1. Igra u obrani

 

2. Kretnje i sudjelovanje u igri:

 

3. Završnica i "posebne moći"

 

Pa, krenimo..(isprike na lošim slikama, bolje se snimke na netu ne mogu naći). Također, analizirane su utakmice i u reprezentaciji (protiv Brazila i Sjeverne Koreje, Engleske) i u klubu (protiv Reala i Milana), pa neka vas ne buni što ću skakati, govoreći o njemu, između Benfice i portugalske reprezentacije.

 

Tek toliko da dobijete makar naznaku ideje o nekadašnjim taktičkim postavkama, ovako su tadašnji TV novinari vidjeli njegovu poziciju u napadu:

 

 

 

 

1. IGRA U OBRANI

 

Da, dobro ste pročitali. Kad sam rekao da je Eusebio vrhunski all around igrač, pritom sam mislio i na fazu obrane kojoj je često, za tadašnje pojmove mnogo pomagao. Je li riječ o ogromnom kapacitetu pluća koja bi zahtijevala igru u oba smjera ili taktičke zamisli i odgovornost, manje je bitno. Teško je zamisliti tadašnjeg napadača s ozbiljnijim obrambenim učinkom, ali Eusebio je to zbilja radio.

 

Presing

 

 

Benfica je šezdesetih imala ustaljenu naviku igranja presinga od prve minute utakmice, pa bi se sredinom/kajem poluvremena povlačili i uzimali predah, obično u rezultatskom plusu.

 

Eusebio je osim dobrih navika imao i fizičku prednost - snagu i brzinu, radi čega su suparnički igrači odustajali od riskiranja protiv njega te bi uglavnom nabijali lopte u krilo Benfuicinoj obrani.

 

Eusebio u pressingu:

 

 

Strašno brz prvi korak, osim za napadačke manevre, jako je zgodno dolazio i u ovakvim situacijama gdje bi se kod suparnikovog zauzimanja položaja za dugu loptu približio na metar razmaka i postavio živi blok.

 

Iako su to bili primitivniji počeci ovakve obrane, funkcioniralo je dosta dobro, posebno zbog povratne trke u koju bi se zapustili Benficini ofenzivniji igrači onda kad loptu ne bi uspjeli osvojiti:

 

 

Ovdje vidimo Eusebia (crveni kvadrat) kako je napravio presing na igrača "otraga", s leđa, na kakvih 25-30 metara od svog gola. Ovvako bi Benfica u slučaju da je obrana razrijeđena pritikom na one koji prenose loptu na njihovu polovicu pokušala protivnika natjerati da pogriješi ili s loptom krene ka krilu (kao na slici), čime bi benfica dobial vremena da se vrati u svoju obrambenu formu. Iako je napadala s dosta igrača, iz ovog razloga teško ih je bilo kontrirati - u sredini je ipak bilo ponešto igrača zbog kojih onaj koji vodi kontru ne bi mogao ići s njom maksimalno brzo, a sve sporije od najbržeg bilo bi dovoljnu Eusebiu da se sustigne tog igrača i uzme loptu.

 

Kasnije, kako bi utakmica odmicala kraju a Benfica se branila bliže svom golu, Eusebio bi se često povukao duboko na teren kako bi pomogao osvojiti lopte koje njegova obrana izbija pod suparničkim navalama:

 

 

Osim zgušnjavanja svojih redova, ovo bi funkcioniralo i bilo vrlo korisno za kontru, u kojoj bi Eusebio mogao iskoristiti svoje tehničko-fizičke komponente da nanese štetu nepostavljenom protivniku (o tome više kasnije).

 

Vrlo često bi u većim vremenskim periodima, bio zadužen za najboljeg suparničkog igrača, bilo da je riječ o krilu ili halfu koji je jako bitan za distribuciju lopte. Protiv Brazila smo tako mogli vidjeti svu silu duela između njega i Pelea:

 

 

 

Suigrači su imali problema s Brazilcem i prečesto ga faulirali u opasnim zonama, tako da je veći dio drugog dijela (opet, pozitivni rezultat omogućio) Eusebiu proveo u vrlo discipliniranoj ulozi markiranja Pelea. Eusebio je vjerojatno jedini igrač tog doba čija je agilnost, brzina i snaga mogla konkurirati Peleovoj, i to se dobro odrazilo na njihove međusobne dvoboje u ovoj utakmici gdje je uspio anulirati značajan Peleov utjecaj na utakmicu.

 

Općenito, čitavu njegovu defenzivnu dimenziju igre krasila je velika požrtvovnost, mnogo osvojenih lopti, o odgovornosti sam već pisao a najbolje ću zaključiti ovo poglavlje sljedećim slijedom slika:

 

 

Benfica gubi loptu na sredini suparničke polovice, daju loptu veznjaku kojeg Eusebio sustiže na centru i radi pritisak:

 

 

Suparnički veznjak ipak uspijeva otvoriti napad pasom na krilo, ali Eusebio ne staje nego strašnom povratnom trkom stiže na centaršut pred svoj gol kako suparnik ne bi imao igrača više.

 

Da, mnogo je današnjih napadača koji sjajno igraju fazu obrane ( vjerojatno najbolji u tome na svijetu je Mandžo), ali i prije 50 godina bio je jedan koji je sve te zadatke bespogovorno izvršavao i davao prednost svojoj ekipi s obzirom na rijetkost takve pojave.

 

2. KRETNJE I SUDJELOVANJE U IGRI

 

Iako se veliki forovi pamte po briljantnoj završnici i slavnim golovima, ne treba raditi logičku grešku i pretpostaviti da to pada iz neba. Ne, svi veliki forovi imali su nenadmašne navike kretnje u kojima su na prostorni osjećaj i inteligenciju dolazili do prednosti. Ili, popularno rečeno "imaju nos za gol", "u pravo vrijeme na pravom mjestu". Eusebio nije genij pokazivao samo u ofenzivnoj liniji, već je svojim kretnjama davao veliki obol i izgradnji samog napada i stvaranju prednosti nad suparnikom.

 

Mislim da bi ova cjelina imala više smisla i bila logički jasna jedinica ako ova dva elementa stopim zajedno, budući da su za uspješno obavljanje svih kasnije navedenih uloga kretnje glavni preduvjet. Te role ću podijeliti po njihovim prepoznatljivim odrednicama:

 

1. Relej, okidač kontre

 

Nekima od vas je ovo možda nepoznat pojam, ali podrobno je objašnjen u ovom tekstu, kodnog imena launcher kontre. Radi se o ofenzivnom igraču koji se u fazi obrane postavlja tako da, nakon što njegovi suigrači osvoje loptu, on bude taj koji će primiti tu loptu i zahvaljujući svojoj brzini , igri leđima i kvalitetnom postavljanju, prenijeti ju na suparničku polovicu, inicirati kontru.

 

On je imao sve te karakteristike, bio je strašno jak - igra leđima, brz i jako inteligentan - kvalitetno postavljanje, pa je bio logičan izbor za ovakvu ulogu. Evo slika kako to izgleda:

 

 

 

Ovdje vidimo da se akcija odvija na Portugalovoj polovici, Portugal je postavljen sa 7-8 igrača iza lopte i brani se. Eusebia nema u kadru, ali dolazi iz napada (smjer strelice) prihvatiti loptu koju su njegovi suigrači osvojili:

 

 

Eusebio dolazi po loptu, okreće se s njom i započinje Portugalovu kontru. Kod ovoga je tajming od krucijalne važnosti, Eusebio mora nekoliko trenutaka prije nego će lopta biti osvojena krenuti prema njoj kako bi čuvar ostao na petama pa bi mu pobjegao. Ovo mu pruža nužni dijelić vremena da se s loptom u nogama okrene prema suparničkom golu i sada mnogo kvalitetnije može birati rješenja.

 

Ovo je posebno dolazilo do izražaja pred sami kraj utakmica, kada bi vidjeli Eusebijeve prodore kroz umornu suparničku obranu, on u trku i naletu je nemoguć za zaustaviti, jedini lijek je bio biti mu uvijek blizu i tjerati ga da igra leđima prema golu.

 

U nastavku takvih situacija, suparnik bi morao prekomandirati obranu pa je to dovodilo do sljedećega:

 

 

 

Eusebio bi vukao loptu dok god suparnik ne postavi uži blok oko njega i time otvori prostor za suigrače koje nailaze (na slici, u smjeru crvene strelice hrli krilo). Eusebio odigrava pas i u jako jednostavnom, banalnom primjeru pokazuje inteligenciju svoje kretnje:

 

 

Njegov suigrač (krug) dolazi u posjed lopte, a Eusebio radi okomit trk kojim za sobom povlači suparničkog braniča (bijela crta). Time svojem krilnom igraču omogućuje igru jedan an jedan protiv igrača ispred njega (bijelog beka) koji sada zbog Eusebijeve kretnje nema zaštitu iza leđa.

 

Ovo su sitnice koje dijele solidne od velikih igrača. Ili velike od najvećih. U tranziciji je Eusebio bio ultimativno oružje - brza pantera s osjećajem i za stvaranje i eksploatiranje prostora.

 

2. Desetka, kreator

 

Osim prostorne inteligencije na nepostavljenu obranu koja bi rezultirala ogromnom opasnošću za suparnička vrata, vrstan je bio u osjećaju za igru i pronalaženju "džepova" prostora. U ovom poglavlju će se jako isprepletati njegova prostorna inteligencija i kreatorske sposobnosti, neka vas ne zbuni.O čemu pričam?

 

Osjećaj za igru - osim finog gena za kreaciju, imao je sjajan osjećaj za tok utakmice. Zato se jako, jako rijetko događalo da ispadne iz igre na duže periode. Znate kad danas pitate za nekog napadača je li uopće igrao budući da je njegov tim proveo većinu vremena na svojoj polovici pa on nije ni taknuo loptu? To se kod Eusebia niej događalo, ako je njegov tim dominirao bio je desetka, ako je osjetio da suparnik preuzima konce igre, on bi bio taj koji bi se vratio i na svoju polovicu pokrenuti napad, zaustaviti suparnika, učiniti što god može da vaga kontrole utakmice prevagne na njegovu stranu. Bio je sve što treba biti njegovom timu , i devetka i desetka i relej konre i veznjak i krilo i čistač. Ovdje ću se baviti kreatorskim sposobnostima i vođenjem igre.

 

Konkretni primjeri:

 

Bio je jako bitan i za direktan Benficin napad, a već tada je shvatio jako bitnu stvar. Bitniji od igrača koji ide u skok na dugu loptu je onaj koji čeka odbijenu loptu kako bi ju mogao osvojiti. A baš je on bio idealna za tu ulogu, agilnost i eksplozivnost su mu omogućavale da u vrlo kratkom roku pokrije velik dio prostora:

 

 

Suigrač je u skoku (sad je već u padu ali slika s njim u zraku ej zbilja nepregledna), a Eusebio (pravokutnik) čeka između suparničke vezne i obrambene linije odbijene lopte, kako bi začeo napad već debelo na suparnikovoj polovici i time bi Benfica imala direktniju fazu napada u kojoj bi mogli preskočiti sve početne faze.

 

Osjećaj za prostor mu je jako pomagao u ulozi desetke i pronalasku prostora ("džepova") kad je suparniik postavljen. Ulovio sam jednu izvrsnu sliku koja dočarava o čemu govorim:

 

 

Eusebiov suigrač (crna linija) ima loptu. Eusebio se odmaknuo od obrambene linije 10 metara i spustio u prostor među dva veznjaka (crvene linije). Braniči su svjesni da ga ne smiju pratiti jer bi ostavili preveliku rupu iza svojih leđa, pa ga moraju preuzeti veznjaci. Oni se gotovo spajaju kako bi onemogućili Eusebiu primanje lopte, svjesni da je on u najopasnijoj poziciji po njihov gol. To rezultira sjajnim otvarnajem prostora s obje njihove strane pa sada veznjak ima miran pas na lijevo krilo.

 

Dakle, čak i kad je bio svjestan da će teško primiti loptu, radio je i kretao se ako bi svojim prisustvom negdje drugdje na terenu otvorio opcije svojoj ekipi.

 

Ono što mu je omogućavalo dominiranje sredinom terena kad bi se u nju povukao je činjenica da traži konstantno udvajanje zbog svojih kvaliteta, što bi značilo da njegovi suigrači dobivaju malo više prostora i vremena:

 

 

Trojica suparnika zgušnjavaju se i pokušavaju postaviti blok ispred njega kako bi spriječili okomit trk i opasnost po gol. To mu otvara pas opcije na obje strane.

 

Druga metoda stvaranja prednosti bilo je korištenje onog najboljeg što ima, brzinepromjene smjera, driblinga. Često bi se izvlačio ispred cijele suparničke vezne linije kako bi primio loptu i pokušao s loptom u nogama ostvariti prednost, ako drugačije ne ide:

 

 

Ako suparnik ne postavi više igrača oko njega, uvijek će oprobati dribling protiv samo jedno suparnika.

 

Što se kreacije pred samu završnicu tiče,

 

Fino se izvlačio dublje po loptu iz ofenzivne linije, imao sjajnu igru leđima kojom bi ju zadržao u slučaju da ga stoperi prate. Primjer:

 

 

Benficin igrač uočava Eusebija koji se izvlači po loptu i daje mu pas u smjeru strelice:

 

 

Eusebio sada ima loptu (crvena linija) i uspio je izvući suparničkog stopera (bijeli krug)iz pozicije i linije dovoljna danjegov suigrač (strelica) utrči iza leđa i dobije pas za gol šansu.

 

To me dovodi do usko vezanog segmenta, a to je korištenje svih navedenih segmenata kako bi mu omogućile i samom ulazak u završnicu:

 

 

 

Eusebio ima loptu, suparnikova vezna linija potpomognuta braničem se sužava i tjera pas u stranu (igrač s crvenim kružićem). Eusebio to radi, ali sada koristi taj lateralan pas (pas u širinu) i otvaranje ruzpe kako bi ju i sam iskoristio:

 

 

Okomito kreće na gol, traži loptu iza leđa igrača koje je ostavio iza sebe.

 

Mislim da je iz ovog mini poglavlja jasno koliko je sjajan igrač bez lopte bio, i kvantitetom i kvalitetom. Radio je bez lopte na intelgientan način, stvarajući prostor i sebi i drugima te koristio te prednosti i u samoj kreaciji igre a taj teret je zbilja bio velik. Kada biste pogledali jednu njegovu utakmicu, najčešće ime kada komentator izgovara kod kgoa je lopta je upravo njegova. U napadu je pokrivao prostor od linije do linije, s krilnih pozicija bi se često uvlačio u sredinu na šut (posebno s lijeve strane napada), ali kao istinski napadač, koristio bi rupe i prostor te napadao gol okomito kada god je to moguće.

 

Dolazim tako i do posljednje njegove role u ovom dijelu analize, a to je

 

Uloga u kasnijem dijelu utakmice

 

U kasnijem dijelu utakmice, pri pozitivnom rezultatu za njegovu ekipu, on bi preuzeo ulogu veznjaka (kada suparnik ima loptu) i krila (kada njegova ekipa ima loptu). Nekad je taj "kasniji dio utakmice trajao" samo 20-ak minuta, nekad čitavo drugo poluvrijeme.

 

Igru u obrani sam već objasnio gore, on bi tada bio dublje postavljen, što mu je omogućavalo bolju konzervaciju snage i konkretniji defenzivni učinak (protiv Reala je u drugom dijelu oduzeo 6 lopti!).

 

U igri s loptom , seljakao bi se s krila na krilo, i desno:

 

 

..i lijevo:

 

 

Poanta je bila sljedeća:

 

- suparnik bi se morao otvoriti jureći rezultat, i bekovi bi igrali mnogo ofenzivnije

 

- Eusebio bi koristio taj prostor na krilu kako bi svojom brzinom i driblingom davao svojoj ekipi direktne opcije bez velikog rizika i dolaska velikog broja igrača u završnicu

 

- rjeđe bi njegova igra na krilu omogućavala širinu i davala njegovom timu opciju da igra malo produženi napad jer je suparničkim bekovima trebalo dosta vremena da se rekuperiraju na svoju poziciju

 

Dakle, ovo je omogućavalo sjajan napad, s malo rizika jer bi njegov tim čuvao rezultat i ostajao s 7-8 igrača uvijek iza lopte, a Eusebiu na širokom prostoru nije bio problem na širokom prostoru igrati protiv 2 ili 3 igrača. Posebno upečatljiva situacija je ona iz utakmice protiv Sj. Koreje kada je uzeo loptu na krilu, prošao 3 suparnika i pred četvrtim iznudio penal kojeg je sam realizirao i zaključio utakmicu.

 

S ovim sam zaključio zbilja bogato poglavlje o kompleksnosti i opsegu njegovih uloga. Dalo bi se tu obraditi još milijun detalja, ali za to se trebate javiti na fejs stranicu od Generala i zatražiti termin za kavu u trajajnju najmanje tri sata, neke stvari za "papir" nisu.

 

3. ZAVRŠNICA I "POSEBNE MOĆI"

 

Dolazimo i do završnog dijela analize, onih igračkih kvaliteta po kojima je najviše poznat i koji su mu vjeran trademark ostali dugo vremena nakon kraja karijere.

 

"Posebne moći" samo je simpatičan izričaj za niz kvaliteta zbog kojih je često na terenu djelovao poput Supermena. Imao je ormare umjesto kvadricepsa koji su mu uz urođenu polu-afričku agilnost omogućavali strašan odraz, bilo u zrak, bilo u trk (zgodno sjeda opažanje engleskog komentatora na utakmici sa Sj. Korejom u jednoj prilici kad je izgubio zračni duel: "It's the first time in the tournament he lost an aerial duel".). Fantastičnu brzinu kombinirao je sa sjajnim osjećajem za loptu, što se najbolje vidjelo u driblinzima na velikom prostoru kada bi s loptom u nogama osvajao ogroman prostor - for je davao uvijek idealan, dovoljno dug da mu se lopta ne petlja među nogama, dovoljno kratak da je uvijek lopta pod njegovom kontrolom.

 

Sljedeći nizosi slika odlično demonstriraju njegovu brzinu i eksplozivnost:

 

 

Eusebio prima loptu u mjestu, leđima okrenut golu. Njegovog čuvara čak ni ne vidimo u kadru (dolazi s lijeve strane):

 

 

I samo sekundu kasnije vidimo Eusebia u trku (strelica) a igrača koji je imao 4-5 metara prednosti u ravnini s njim. Ta prednost totalno nestaje nakon još kojeg koraka i:

 

 

I nakon nekoliko metara, Eusebio je najbliži lopti iza leđa cijele obrane, oba suparnička igrača (što s ne vidi dobro na slici), kasne za korak i on ulazi u šansu.

 

U drugom primjeru:

 

 

On s loptom u nogama naletava na postavljenu obranu (bijele crtice), dodaje loptu na stranu i iako trči okomito na gol, iza leđa obrane:

 

 

Braniči se nisu stigli ni okrenuti prema svojem golu , a on mi je već u ravnini:

 

 

..da bi pred samim golmanom prvi stigao do lopte.

 

Nije mu samo brzina pomagala, već opet, inteligencija kojom ju je koristio na optimalnoj razini. Vrlo često bi dozvoljavao protivniku da dođe blizu njega, pratio njegov rad nogu i u prvom raskoraku krenuo i pobjegao svom čuvaru koji je time gubio pozicijsku prednost. Stalno je koristio distrakcije, ulaske na drugu stativu, sve zbog čega bi braniči mogli bar na par minuta zaboraviti na njega, kao ovdje:

 

 

Kod jednog centaršuta on se nalazi dobrih 10 metara od svojeg čuvara koji ga zanemaruju kao opasnost po gol. Međutim, lopta se odigrava na drugu stativu, branič gleda nju i na trenutak zaboravlja Eusebia:

 

 

 

I to je sasvim dovoljno da mu se Eusebio ušulja između leđa i pospremi loptu u mrežu.

 

Driblinzi su mu bili neugodno, ali vrlo uspješni - dva-tri koraka pred čuvarom bi napravio fintu tijelom i skrenuo u drugu stranu, i bilo je gotovo nemoguće zaustaviti ga. Najgore su prolazili oni koji bi postali pohlepni za loptom pa bi im se učinilo da je izgubio nad njom kontrolu, takvi bi u pravilu ostajali njemu iza leđa kad bi nasrnuli prema lopti. Milanovi braniči su najbolje "snimili" njegove finte, i uvijek bi se pred njim povlačili i time mu onemogućavali da si da dugi for kojim bi ih pretrčao.

 

Sve to koristio je i u samoj završnici , realizaciji. -inteligenciju, tehničku potkovanost i njegovu snagu. Recimo, tadašnje kamere bile su prespore za snagu njegova udarca i lopta bi se već odbila od golmana ili bila u mreži kada bi se kadar premjestio tamo gdje treba biti. Postoji jedna anegdota koju je potvrdio sam golman Manchester Uniteda, Alex Stepney, koji je rekao da je nakon jednog slobodnjaka lopta tako jako udarila u gredu da je pala na pod tek 25 metara od gola!

 

Šutirao je mnogo, snažno, s obje noge, izvodio je slobodnjake, a njegova predstava protiv Sj. Koreje je izgledala kao novi remake Bondovog serrijala - "Licence to shoot". Loptqa bi nekad izgledala kao da mu je zastala među nogama, ali odjednom bi potegnuo iz mjesta, iz koljena pravu bombu. Realizaciju je bazirao na snazi udarca, ali pametnoj - sjajno je ocjenjivao koliko prostora ima - može li uzeti pun zamah nogom ili je branič preblizu, u tom slučaju bi koristio udarac špicom.

 

I u svim tim šansama pokazao je zavidnu dozu igračke inteligencije, kao u ovom primjeru:

 

 

Centaršut pred suparničkim golom, velika gužva, on ju izbjegava i koristi u kao distrakciju, izvlači se u smjeru strelice i dolazi:

 

 

U sjajnu, čistu situaciju, usamljen na drugoj stativi prima loptu. Sreća? Ne, ne može 400 puta biti sreća.

 

Znao je dočekati i namjestiti se na udarac u vrlo kratkom roku. Ako se nije radilo o gol situaciji, prepuštao je svojem napadačkom partneru skok, a on bi to iskoristio na sljedeći način:

 

 

Njegov suigrač (crvena crtica skače na jednu svijeću), Eusebio se povlači kako bi potkupio loptu ako se odbije:

 

 

I upravo do toga i dolazi, prostom oku se opet čini da mu se lopta "sretno odbila", ali usvojenim navikama Eusebio na jednostavan način dolazi do pozicije za šut s vrha šesnaesterca.

 

Imao je ubitačan koktel inteligencije, snage i tehničke potkovanosti, igrač s previše dimenzija da bi ga se zaustavilo ikako osim izričitim fokusom obrane na njega, stalnim udvajanjima i molitvi da će se tog jutra probuditi slabije inspiracije.

 

Eto, to vam je bio Eusebio. Pogledate li nabrzaka unazad samo naslove ovih mini poglavlja, vidjet ćete da moja tvrdnja o njegovoj univerzalnosti, polivalentnosti i sveopćem nogometnom intelejktu/sposobnostima nije nikakva kurtoazija niti mit. Eusebio je bio sve što su vam očevi ili djedovi rekli, sve što u knujigama piše i još mnogo više od toga. Jednostavno, bio je crni biser svjetske nogometne krune. Bio je i ostao - prototip ultimativnog, savršenog igrača.

 

 

 

Počivaj u miru, Crna Pantero!

 

Tekst napisao: General Poslije Bitke

Tekst preuzet sa http://generalposlijebitke.blogspot.com/

  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

logo dark full small.png

×
×
  • Create New...

Important Information

Na sledećim linkovima se možete upoznati sa | Pravilima korišćenja - Terms of Use | | Politikom privatnosti - Privacy Policy |